محمدامین میربلوچزهی؛ خاش - ایرنا - شماری از خیران در آستانه عید سعید فطر و ایام با برکت ماه مبارک رمضان با مشارکت در امور خداپسندانه دلهای نیازمندان خاش و نوک آباد را شاد کردند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نوک آباد خاش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ماه مبارک رمضان با جذب مشارکتهای مردمی و حمایتهای خیران افزون بر 180 بسته و سبد مواد غذایی به ارزش 113 میلیون ریال بین نیازمندان این بخش توزیع شد.
علیرضا ریگی افزود: در لحظات معنوی افطار نیز افزون بر 2050 پرس مواد غذایی به ارزش 243 میلیون ریال بین ایتام و نیازمندان در قالب طرح اکرام و اطعام و با مشارکت خیران توزیع شد که خوشبختانه استقبال خیران در راستای حمایت از محرومان بخش نوک آباد بسیار ارزشمند و گسترده بود.
وی اظهار داشت: علاوه بر این برنامه های حمایتی، با حمایت خیران در آستانه عید سعید فطر افزون بر 100 دست لباس برای ایتام به ارزش 30 میلیون ریال تهیه و توزیع شد.
ریگی بیان کرد: کمیته امداد شهر نوک آباد کار خدمات دهی به هزار و 600 خانوار و افزون بر چهار هزار و 500 نیازمند را بر عهده دارد که 900 نفر از آنان یتیم و 1200 نفر نیز دانشجو و دانش آموز هستند.
وی گفت: این نهاد مقدس در روز عید سعید فطر نیز آماده دریافت زکات و صدقات و نذورات مردمی برای کمک به ایتام و نیازمندان است.
به همت مجموعه خیران تهران و استان سیستان و بلوچستان و با پیگیریهای بخشدار مرکری خاش و با کمک بیمارستان امام ره، موسسه خیریه بنت الحسین، جمعی از فرهنگیان خیر 500 سبد غذایی کامل به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در روزهای قبل بین خانواده های نیازمند بخش مرکزی خاش و حاشیه شهر توزیع شد.
این سبدها شامل برنج ده کیلویی، گوشت قرمز، مرغ، حبوبات کامل، رب، کنسرو، چای، قند و روغن بودند.
در آستانه عید سعید فطر عید بزرگ مسلمانان و با پیگیریهای بخشداری و شورای اسلامی بخش مرکزی و مساعدت جمعی از جوانان نخبه و دانشگاهی بخش مرکزی خاش و همچنین اساتید خاشی شاغل در دانشگاههای استان جهیزیه برای هفت خانواده نیازمند شامل اجاق گاز و سیلندر آن، یخچال، یک تخته فرش، پنکه سقفی، بخاری و یک سری کامل دیگ پخت و پز اهدا شد.
به منظور ایجاد وحدت و یکپارچگی همایش سالیانه مودت فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج سپاه با حضور شماری از مسئولان و بسیجیان خواهر و برادر در کانون فرهنگی ورزشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش برگزار شد.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش بیان کرد: تقویت روحیه نشاط معنوی، تحکیم روابط و ترویج و تحکیم محبّت و مودّت در بین بسیجیان با بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان از جمله اهداف برگزاری این طرح است.
بر حسب سنتهای برجای مانده مردم شهرستان خاش در آستانه عید سعید فطر با حضور در بازارهای شهر اقدام به خرید کفش و لباس نو برای روز عید فطر کردند.
نماز عید سعید فطر نیز در مصلی های بزرگ و با شکوه خاصی اقامه می‌ شود.
کمک به فقرا و نیازمندان، حضور پررنگ تر از گذشته در مساجد، تلاوت قرآن کریم، پرداخت زکات و صدقات فطریه، دوری از خوردن و نوشیدن، حضور بر سر مزارها برای ذکر فاتحه از دیگر رسوم مردم شهرستان خاش در ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: